ads

Sunday, January 10, 2010

hUjunG minGGu yG sEnTulll.....

jangan pelik dan tertipu dengan tajuk entri diatas...aku bukan berada kat sentul pun..cuma aku gunakan ayat sentul untuk menggambarkan ke'dungu'tan+ketidakilmiahan dan aper2 'ke' lagi ler yg menggambarkan tiada bende yg aku rasa sangat ilmiah dalam hidup aku malahan mengabihkan sebahagian besar duit gaji aku..hukhukhuk....

pada ketika entri ni ditulis..aku terhenti sekejap untuk memeberi sepenuh penghayatan pada aizat yg tengah mendendangkan lagu Pergi di AJL 24..aku tak tau kenapa lagu ni termasuk dalam senarai lagu peberet aku untuk tahun lepas..aku pun tak tau kenapa aku boleh jatuh cinta dengan lagu ni pada kali pertama aku dengar lagu nih...ntah ler...aduyai...tangkap sendu ler plak..camni kena tukar title blog ni kepada putrasendu.blogspot gamaknyer...pergh..minta2 dijauhkan ler...hehehe

ok tinggalkan kejap kesenduan yg datang tanpa diminta itu..fokus kepada hujung minnggu aku nih..kita start dengan....

sabtu....

erm..pepagi dah minta isteri untuk kejutkan aku..pagi ker?..kul 10 pagi kira pagi per..yg penting ada sebutan pagi...mengikut perancangan harini (sabtu ek..) aku nak tukar rim motor aku n tayar skali..pastu nak basuh kain stock seminggu n sidai serta petang mengembara ker stadium paroi untuk melayan piala sumbangsih secara live visual...

bangun jer tido terus masukkan kain baju separa harum kedalam mesin basuh..dah ada teknologi guna jer lah..tit tot tit tot..tekan2 aper yg patut terus buka tv jap..layan ler aper yg patut then terus start motor yg dah lebih 3 bulan aku tak start...gilos babas..punya la seksa nak start..terus rasa cam berbaloi gak idea aku nak repair motor harini..terus kluar peluh..kan sihat tuh..(dah ler berpeluh..mandi pun tka lagi masa tuh..memang...memang...tak sepatutnya berdiri di sebelah mana2 orang mahupun dengan isteri sendiri...

start nyer start hidup tapi semput..so biarkan lebih kurang setengah jam tapi still takder power langsung..biarkan dulu enjin tu run sambil membawa berat badan yg hampir 100kg ni ker bilik air untuk sesi terapi dan make over...lepas mandi check balik motor n still semput lagi..dalam hati dah pikir confirm carburator kong..terus give up nak repair motor..lepak jap ler sambil layan tv..ntah camner..datang plak semangat nak repair balik motor..terus start dan gamble bawa dengan tayar bocor..tersendu2 tengah2 panas terik mentari untuk sampai bengkel..pergh...masa nih baru terasa perit jerih orang yg bekerja hanya bermotosikal hari2..hukhukhuk..
sampai bengkel terus pilih rim (sport rim sebenarnyer..lepas nih siap sedia ler dengan bebelan suri rumah hidupku..sabar la yang ekk...)..setel jer tukar rim n tayar baru ler perasan masalah utama motor tu bukan sekadar rim n tayar tapi carburator aku confirm kong..tak leh nak service pun..kena tukar..aduyai...rabak rm600 untuk setengah hari sabtu aku...parah2...

terus mood nak gi paroi terhenti seketika..bukan sebab poket rabak jek tapi sebab motor siap pun dah kul 4 petang...member yg dah janji nak pergi sama pun dah call 2 3 kali tanyer kat mana..so terpaksa gak pergi sebab dah book tiket awal2...balik umah terus capai jersey selangor n gerak ker ker paroi...(sebaik selangor menang semalam..sori takder visual nak kongsi sebab kamera hp rosak..so kesentulan hari sabtu hilang gak ler..walaupun man u seri semalam..hampeh..)

Ahad...

memang aku belasah tidor sebaik mungkin..bangun pun tepat 12 tengah hari..pergh..hamster aku pun tak tidor macam aku..malu siyut...(argh..tommy kau diam2 kat dalam tuh...)..
terjaga jer terus teringat yg basuhan semalam tak sidai lagi..hukhukhuk..terus capai apa yg patut n siap kan aper yg patut...lepas mandi terus kluar cari bahan untuk dilantak..lepas melantak baru teringat ada dvd yg aku dah beli tapi tak layan lagi..layan ler citer GAMER lakunan gerard butle (betul ker ejaan..lantak ler...).cerita menarik tapi penuh dengan adegan ngeri dan ghairah yg tak sesuai ditonton oleh kanak2...

habis layan jer terus capai bantal...zzzzzzzzzz...

dan skang...melepak layan AJL sambil mengupdate blog..aku still tertanya2..kat mana yg berfaedah nyer aktiviti huung minggu aku nih..

man dah...gi capai resit2 n bil2 aper yg patut n kira claim kau..esok nak hantar..lambat kang kena belanja bebudak opis plak..

oraite...adios...

No comments: