ads

Tuesday, April 27, 2010

pOlitik dipEjabat???? aDa kEr???

bEnda ni aku hanya fikir terjadi pada syarikat2 yg besar jerk..yg mempunyai pekerja melebihi 50orang yg mana ada bermacam2 department dan ada berbagai kerenah2 ketua2 department masing2,,(braper punya banyak 2 nih...)

aku tak sangka yg aku sendiri akan menghadapi dengan menatang nih...ingatkan company kecik cam company aku nih, benda2 ni aku tak perlu la hadapi..tapi still ada juga..

itu lah orang2 lama ada cakap..kita manusia rambut sama hitam, tapi hati lain2..dan hati yg lain2 ni lah yg paling bahaya sebab kita tak tau agenda tersembunyi dalam diri masing2...aku sebenarnya malas nak berhadapan dengan benda2 alah nih..faedah akhir yg akan dapat adalah BOSS kita sendiri sebab pekerja2 dia dah jalankan kerja utk dia...dia hanya dengar n amik tindakan..at the end, relationship yg ada dalam office tu semakin jauh..

yg paling mendapat kreadit adalah syaitan2 yg sentiasa mengekori kita..menatang nih dah berjaya mengubah hati manusia dari putih kepada hitam...

akhir kata..aku kecewa n sakit hati jika perkara2 nih jadi..sepatutnya kita sama2 berganding bahu utk memajukan diri masing2 bukan dengan MEMIJAK KEPALA ORANG LAIN UTK NAIK KETINGKAT ATAS..kan bagus kalau guna anak tangga naik satu tingkat ke tingkat seterusnya..semua orang happy...

sampai bila wei???????????????

4 comments:

mrs azman said...

jom jd cikgu!

cempeDak_wanGi said...

hehehe... jd cikgu la pulak
rileks der.. mane tempat pun same jek.
kat tempat aku ni pun ade gak.
kena tahan je la..
yg penting kite carik rezeki halalantoyyiban.

PutRaMetaL said...

itulah gamaknyer der..cuma tak dapat nka tahan kekecewaan jerk..sedih der sebab yg buat bende ni kebanyakannya melayu der..

note:der bila nak beli tiket double trouble ni der...syahwat dah memuncak nak layan ni der???

Anonymous said...

nak carik halalantoyyiban meh la keje kt Halal Industry Development Corporation. Dah tentu kesahiahan halal nyer... hohohohoho...