ads

Sunday, December 12, 2010

aNdai dApaT kUunDur mAsa....aKankU????

eRmmm...sepatuttnya posting ni kluar hari jumaat lepas..tapi disebabkan ada semangat nak mengabihkan duit..so tinggalkan bende yg sekadar duduk didepan laptop n penatkan jari jemari jek, n gerak memandu bersama perasaan lapor ke damansara utk mencari makanan n layan movie Hantu Kak Limah Balik Rumah...hehehe..memang berbaloi...kelakar nak mampos...macam Kak Limah gak..tapi lenkali kalau ada semangat aku kuarkan ler pasal Hantu Kak Limah nih...

so...berbalik kepada tajuk entri kali nih...apa kejadahnya yg ada dalam pikiran kau wei...nak undur2 masa nih..kau ingat Superman3 yg boleh terbang sambil pusingkan bumi utk undurkan masa??? hampasss....

semuanya bermula (hukalloo...ayat tak bleh blah...) bila officemate aku tanyer satu soklan yg secara tiba2 n spontan pada kiraan aku..bukan lah bermaksud aku sedang belajar kira2...tapi sebab tak masuk dalam tajuk perbualan pun masa tuh..tiba2 jek sergah aku ngan soklan...

KALAU MASA DAPAT DIUNDUR..KAU NAK KEMBALI KE ZAMAN BILA????

paleolitik??mesolitik???..cuba rasional sket...dier tanyer sejarah hidup kau ler..masa bila yg kau rasa nak sangat melaluinya skali lagi...ada paham????...ok paham2..sambil lap air mata....

..jawapan spontan yg kluar dari mulut aku masa tuh...ada 2 zaman...zaman pertama adalah zaman berada di Tingkatan 5 dulu....

WHY?????

suka hati aku ler...entahler...kenapa aku pilih zaman nih..mungkin kemuncak kehidupan seorang pelajar skolah kut..dari peredaran zaman remaja menuju alam dewasa...huishh...zaman ni tak hingat wei...hebat sangat ler kiranyer...benar apa yg cikgu skolah aku cakap dulu...kau kalau nak bersinar n nampak star..jangan pindah ke skolah yg hebat2..sebab kat sana kau hebat tapi ornag yg sama hebat ngan kau ada berpuluh2 orang lagi...tapi kalau kau kat skolah kg camnih...kalau kau hebat, kemungkinan besar yg setaraf ngan kau hanya ada 2 3 ketul jek...so kau akan diingati...pergh...LEGEND tak hingat....huhuhuhu...

zaman nih...sebut jer lah aktiviti sukan...semua aku bedal..sampai terpaksa tolak beberapa tawaran dari cikgu2 sebab jadual kejohanan ada yg bertindih...so aku hanya libatkan dalam 4 acara jek...yg utama..Sepak Takraw, Bola Sepak, Badminton n Olahraga...bola baling n hoki aku terpaksa tolak...hahaha..macam star sangat..hampesss...
bukti ke'star'an aku...hahaha..masa sesi amik gambar nih..budak sekelas sakit hati..selang setengah jam ada budak datang kelas panggil aku kluar...hidung yg sedia kembang..makin kembang...hehehehe
Then..zaman nih...aku paling hingat adalah kejayaan pertama skuad sepak takraw sekolah...n yg best lagi..kapitan tuh...biasalah giler kuasa cam aku..confirm jawatan tu aku kejar dulu...hehehe..macam tak percaya jek bila kitorang berjaya jadi chempayon daerah klang n aku dipilih wakil daerah klang sebagai KILLER utama tu wei...tak sangka semangat nak tukar posisi dari tekong ke killer telah merubah hidup aku completely masa nih..cikgu2 ada gak yg tak bagi..tapi aperaderhal...(dah cukup2 tuh perasan diri hebat..penat orang nak baca wei....)...

hehe...sajer nak rasa hebat..apa yg best jadi kapitan..sebab kau adalah orang pertama yg bersalam ngan YB utk amik hadiah...hahaha..semua mata tengah khusyuk pandang kau tuh...hehehe...


gambar kenangan..skuad bawah 18 n 15 yg jihan n naib johan bersama CIkgu Azli n Cikgu Husin...(kalau korang perasan..coach selangor skang nih..cikgu husin tu ler..masa tuh..budak2 nakal sekolah semua takut ngan dier...termasuk ler aku..sebab semua takut..aku pun takut skali..)
sAtu lagi...zaman skolah nih aku giler main muzik...rasa free sangat jamming time tuh...walaupun kena marah ngan mak ayah...hehehe...nak buat camner..dapat anak yg degil cam aku,diorang ler kena bersabar...haha
ada gaya lars ulrich tak???? atau sekurang2nya Black WIngs???huhuhu...
so tinggalkan..kenangan terindah zaman tuh...kembali ke zaman kedua yg aku rasa zaman hidup aku yg terbaek skali..bukan la skang tak terbaik..tapi zaman ni sangat kudus n mulus skali..

ZAMAN MATRIKULASI......

zaman nih..pengalaman pertama hidup berjauhan ngan family...pertama skali belajar hidup diasrama...sebelum nih sekolah kg jek..tak pernah kluar pun...masa nih..dah la pengalaman pertama utk hidup bersendirian..pastu kat penang plak tuh..mana ada sedara2 mara yg menyanyi lagi boria nih...makan tempe ngan wadi ramai ler...aduyai.....

kenapa aku suka sangat zaman nih...ntah ler..aku rasa sangat damai n tenang skali...mungkin suasana damai kg kat sana kut..ye lah dah kolej kat tengah sawah...pastu masa nih..dapat kawan2 sebilik yg skema n kaki surau...so kehidupan selain dari kelas, adalah kihidupan di surau ler..kuliah maghrib tu macam dah jadi kewajipan...malahan surah Al-Mathurat tu pun aku hafal sebab setiap hari baca lepas solat subuh...bukan la niat nak rasa niat atau per..tapi aku rindu saat tuh...skang tengah cuba utk menjadi seperti zaman nih...

rindu sangat time nih...aku mengaku dulu aku jahil bab agama...tapi kat sini..aku belajar tentang kehidupan dan agama...so dari hobi kumpul kaset Rock terus jadi pengumpul kaset2 ceramah agama...hahaha...tapi kaset rock still beli lagi..mana bleh tinggal...hahaha

kan ker suci jer muka time nih...pastu segak n bergaya lagi tuh....hahaha...


satu lagi yg best zaman nih..dapat kawan2 yg berlainan latar belakang tapi sangat superb...dari sifat merendah diri n giler2 ler...selain dari kaki surau..diorang ni pun rajin bersukan..aktiviti yg paling aku suka..tapi sangat sukar dibuat jika aku sorang jek...tapi ngan diorang nih, memang pantang ler nampak rakan sebilik baring2 lepas asar..confirm kena kutuk ajak gi jogging...tapi tu tak kesah sangat..tapi bab diorang kater, jap lagi ada geng2 tabliq nak datang bilik..masa tu ler terus n bersemangat bangun capai kasut...hahahah...bukan anti tapi tak sanggup sbb diorang selalu datang time kitoang tengah berlengging pakai sluar pendek sambil cuci2 mata tengok anak2 dara gi koperasi dari tepi tingkap..hehe..(aktiviti wajib utk melihat, mana lah tau jumpa bakal2 isteri...huhuhuh..)

diantara kenangan yg ada zaman tuh..wife aku dah gunting n selit dalam album...nak scan tak leh..so guna jer lah kamera...tapi bila tengok2 gambar nih...macam kumpulan nasyid pun ada gak gayanyer....

erm...camtu ler..harap2 korang tak rasa bangang bila baca entri kali nih...terasa nak mengimbas kenangan...kebetulan plak ada yg tanyer..so ini lah jawapannya..kenapa aku nak kembali ke zaman tuh...

dan akhir skali..salah satu sebab kenapa aku nak sangat kembali ke zaman tu..adalah utk mengenang kembali bagai mananya berjumpa ngan sidia yg sudi menjadi suri dalam hidup aku...masa tu ler jugak aku mendeclare yg aku sedang bercinta..hahaha...jiwang tak hingat..ingatkan mat rock hati sekeras batu...rupanya selembut n serapuh roti tisu...

terima kasih sayang...(tapi kenapa muka tu cam terpaksa jek terima aku dalam hidupmu....)...ni yg rasa nak nyani lagi cinta kristal....owh.....




Nota hidung kembang aku : yg nyata sebab utama aku nak kembali ke zaman tuh sebab aku kurus masa tuh...hadoyai....kusut2....


3 comments:

Unknown said...

Menitik air mata aku bai baca entri kali ni...

cempeDak_wanGi said...

hehehe...
hebat la lu bro.. kapitan tu dlm segala acara.

PutRaMetaL said...

Bro :gobang patut2 la..menitik air mata sebab sedih tgk kegemukan aku ker skang nih??? huhuhuh

C_W : haha...masa zaman batu tu ler..skang nih hampass....