ads

Saturday, September 12, 2009

FinaL dEstiNatiOn...3D...

ini kira pengalaman baru untuk aku ler..sebelum ni aku layan movie kat panggung dalam bentuk 2D jek...tapi atas desakan isteri aku yg nak sangat layan movie Final Destination 4 dalam bentuk 3D mengujakan aku juga ler....

Sebelum ni kebanyakan movie dalam bentuk 3D cerita kartun...aku kureng sket citer2 kartun ni..minat aku lebih pada citer fast n action macam transformer, bourne trilogi, ironman..(sekadar menyebutkan beberapa tajuk)..Final Destination plak memang aku dah layan dari 1st movie sampai ler yg ketiga nyer..tak tau kenapa aku minat layan citer camni sedangkan aku bukan ler penggemar citer horror atau yg jenis kematian tragik ni..tapi tak tau ler, ader something yg buat aku layan gak movie camni...

So..tinggalkan benda2 merepek kat atas..aku kat sini cuma nak bagi preview sket berpandukan pada pengalaman pertama aku menonton 3D movie..(kalau rasa preview aku tak membantu , sorry ler sebab aku memang tak berapa reti nak komen..)..macam aku cakap kat atas tadi la..pengalaman pertama aku so agak menarik..hehehe..terasa cam kita berada skali dalam movie tu..sebab visual dia seolah2 hidup dan berada betul2 kat depan mata kita...(kadang2 gatal gak tangan terasa nak sentuh..tapi takut orang sebelah pikir aku giler dan batak..so aku pendamkan jer lah hasrat hati murni aku tue..)..Kuar dari panggung, aku terfikir napa la big movie cam transformer tak buat dalam bentuk 3D..
Serius, as penggemar menonton movie cam aku ni..aku sokong sangat kalau2 korang nak layan 3D movie, memang berbaloi ler korang kuarkan duit tambahan rm10 untuk spec tue...

Dari segi visual aku rasa sangat puas hati, cuma yg agak mengecewakan cerita Final Destination tu sendiri..i'm still prefer no1 and no2 Final Destination. pada aku, 2 film awal ni adalah identiti asal final destination. napa aku cakap camtu..korang layan ler semua film tu dan mungkin korang akan dapat gambaran apa yg aku cakap ler...hehehehe
aku dan isteri bergaya dengan 3D spec....gempak gak spec ni, kalau dulu just cam spec budak2 kaler merah ngan biru..skang dah upgrade bro2 skalian...Korang try laaa..xruginya...
aku rasa aku tengah tertidur masa gambar ni diambil...hehehe

Ok ler..sedikit sinopsis untuk final destination 4 kalau2 ada yg berminat nak layan...
Mengesahkan 4 orang sahabat yg menonton speedway, tiba2 salah sorang dari mereka mendapat visual yg akan berlaku satu kemalangan dahsyat dan mengorban nyawa penonton2 disitu.(benda ni sama cam yg berlaku dari no1 sampai no 3..so ada beberapa orang yg terselamat dari kemalangan itu...tapi memang tagline citer ni, korang tak leh nak tipu kematian, kalau dah sampai ajal korag kena mati gak...so lepas dari tu, setiap yg terselamat dihambat ajal..so itu jer lah dari awal sampai abis..mati..mati..n mati..yg dahsyat nya kematian semua dalam bentuk kemalangan tragik..kalau korang boleh terima benda2 ni korang layan ler...kalau rasa tak kuat sangat jangan..heheh

ok ler..adios..







No comments: