ads

Thursday, October 22, 2009

-AnnOyiNg giLoS bAbaS-

erm....korang pernah alami tak bende ni..balik kerja, tengah jalan jam atau sambil driving on the way balik umah sambil enjoy layan radio..tak kira la radio mana.. pastu bila dj nyer buka topik atau minta respon pendengar samaada melalui through call atau sms, dan dapat caller plak dari spesies yg suka menyusahkan orang dan menyakitkan telinga orang dengan perkara remeh temeh yg tak relevan langsung.....

contoh pertama...

caller 1 : " bang dj, saya nak mengadu la....
DJ : "nak mengadu per???"
Caller 1 : "kenapa kebanyakan lelaki suka mainkan perasaan wanita???"
DJ : "huish..naper cakap camtu, apa buktinya??"
caller : "saya baru jer break ngan boypren saya...benci la camni...dah selalu sangat kena..."

(adoyai..bende ni jadi bila DJ ni buka topik aduan anda...tolonglah adu benda yg realistik sket...bang dj, nenek saya kat umah tu sibuk suro saya carikan atuk baru ker....lembu yg saya nak buat korban tahun ni baru jer melahirkan anak kambing ker... boss kat tempat kerja saya baru jer naikkan gaji saya rm4000 ker...jiran saya baru beli motor ex5 modified enjin kancil ker...
ni tak..pasal boypren dier tak nak layan dier ler..rindu kat boypren la...adoyai......
ANNOYING SUNGGUH)

Contoh 2(radio yg sama, DJ yg sama,waktu yg lebih kurang dari tadi...)

caller 2 : "bang DJ, saya nak ngadu ni...
DJ : ngadu ler..kan kita tengah tukar tayar keta ni...bolehla nak buat aduan(ni ayat tambahan aku sebab hangin sangat dengar sore mengada2 caller ni...)
caller 2 : saya rindu ngan boypren saya...dier outstation seminggu...ader kurusus...

(aku raser cam nak jer cabut stereng keta aku mase tue n buat gantung leher...adoyai...
ANNOYING SUNGGUH)

Contoh 3..(bende ni selalu jadi biler time DJ minta pendengar tujukan lagu atau bagi ucapan...)

caller 3 : bang saya nka tujukan lagu ler..
DJ : yeah..anda berada dilandasan yg tepat untuk tujuan baik anda itu...kepada siapa anda nak tujukan lagu ni...
caller 3 : saya nak tujukan lagu ni buat mak saya yg tengah goreng ikan pekasam kat dapur tu..abah saya yg sedang baca surat khabar sambil tengok cucu main PS2...kakak saya yg tengah siran pokok bunga kat depan umah..dengan ucapan...Selamat Hari Pekerja...

(adoui...tak tau ler aku nak cakap per...dah ler korang call susah2..dah dapat line phone buat bende bangang camni...kan ke elok diberi laluan kepada orang yg betul2 memerlukan saat tu...mana la tau nak cari keluarga yg terpisah ker...nak announce kan ada kemalangan dimana2 n tolong elakkan jalan2 mana yg jammed...ANNOYING SUNGGUH..)

ntah la...payah nak cakap pada orang2 camni..Radio adalah satu bentuk komunikasi yg agak berkesan pada masa ni..banyak kegunaan radio yg kita boleh nikmati selain enjoy dengar lagu2 dari seberang...

nasihat aku..pada caller2 tu berfikir la bila nak buat panggilan..pada stesen radio plak...tolong la tapis pemanggil2 yg macam ni...membuang waktu jek...(dah macam mak nenek la plak aku membebel camni...)

No comments: