ads

Saturday, October 17, 2009

---pApAdOm---

Assalammualaikum...

Nak start kat mana ek???...(gilos tanyer orang nak start mana, macam ler orang tau aper yg ada dalam diri..)..merujuk kepada tajuk diatas, sudah pasti dan teramat pastinya lah aku memberi promosi percuma kepada filem terbaru afdlin shauki yg sedang hangat di sekitar panggung wayang terdekat...PAPADOM...

Filem ni memang aku tunggu lebih2 lagi biler menang Filem Terbaik pada Festival Filem Malaysia ke-22..sepatutnya aku layan dengan bebudak opis hari pertama tayangan lagi tapi dah isteri aku nak balik minggu ni n dier pun nak layan sangat..so semalam baru aku berkesempatan layan citer ni...

aku nak ulas panjang2 pun aku tak reti sangat...lagipun aku rasa ramai yg dah pergi tengok citer ni..tapi pada yg tak pergi lagi aku cadangkan korang pergi ler layan citer ni..tak menyesal nyer bayar rm10 untuk tonton filem ni...

Filem ini mengisahkan..Saadom (afdlin) seorang pengusaha Nasi Kandar di Pulau Pinang yg sentiasa sibuk untuk memajukan perniagaannya sehingga lupa dan mengabaikan isteri Munira (Noorkhiriah) dan anaknya Miasara (liyana)..segalanya berubah apabila isterinya meninggal dunia kerana kemalangan dan meminta Saadom supaya menjaga dan emngambil berat mengenai anak mereka.. Sejak tu, Saadom bertukar menjadi ayah yg sangat protective dan menyebabkan miasara menjadi tak selesa dan rimas..bermacam2 cara dilakukan oleh Saadom untuk sentiasa memantau segala aktiviti anaknya sehingga menyusahkan banyak pihak...(kalau nak tau lebih..
layan sendiri la kat pawagam...


Pada aku yg menonton citer ni, aku rasa berbaloi untuk tengok lagi..walaupun aku takder anak lagi tapi aku rasa aku paham aper yg afdlin cuba sampaikan dalam filem dier ni...Aku tak rasa yg filem ni layak untuk golongan bapa sahaja tapi semua peringkat umur..tak kira la bapa, isteri, atau anak...so korang layan ler...



2 comments:

cempeDak_wanGi said...

memang terbaik bai citer ni.. 5 of 5 star aku bg. aku br layan ngan wife, anak, mak mertua n anak saudara mlm td. memang x rugi tonton wayang citer ni.

PutRaMetaL said...

hahaha..itu ler pasal..aku yg belum jadi bapa ni pun masih terbayang lagi camner hidup aku bila dah jadi bapa nanti..hukhuk