ads

Wednesday, August 18, 2010

jiKa inGin bErbicara....

eRm...sempena bulan yg penuh keberkatan ni, aku nak kurangkan mengarut+mengerut+meleret+melecet+apaapahallainlah....sebab perut aku lapar...hehehe

sekadar ingin berkongsi rakaman ni yg pada aku patut dijadikan renungan kita bersama lah...
kepada yg mengeluarkan video ni aku mohon kebenaran..bukan niat ingin menciplak karya anda tapi sekadar berkongsi isi2nya yg patut kita jadikan bekalan dan panduan...





akhir kata setelah aku lihat rakaman nih...1) aku harap aku tak akan menjadi seperti mereka2 ini..InsyaAllah...(2) tidak salah ingin berbicara..tapi biarlah apa yg kita ingin bicarakan itu bende yg kita mahir dan jangan skali2 berbicara mengenai agama yg kita sendiri jahil tapi cara bercakap seperti kita mahir..maka..kejahilanlah yg akan terpapar....(3) jangan la merendah2kan agama kita dimata penganut agama lain...

itu jer kut...aku pun malas nak ulas lebih2 sebab aku pun masih jahil lagi bab agama nih....




nota hidung kembang aku : teringat bait2 lagu Yantzen..Insan...
Jangan hancurkan
Hidup yang indah
Kita adalah hamba Yang Esa

No comments: