ads

Sunday, August 08, 2010

kEpaDa wAniTa2 yG kAmi sAyanGi..

eRmm...bende ni dah agak lama nak aku perkatakan cuma masa dan kerajinan aku jek yg tak berapa nak menyokong kondisi otak agar dapat menggerakkan jentera2 atau bahagian2 kirikanandepanbelakangatastengah otak aku agar mengeluarkan atau mencetuskan idea agar dapat bahagian2 tertentu dalam otak aku utk menggerakkan struktur tulang temulang jari n tangan aku utk menukilkan sesuatu perkara yg dah lama terpendam dalam hati n sanubari aku.....(aku tak pasti la..samaada orang yg baca perenggan kat atas ni paham ker tak...arhh pedulikkan...)
mEroKok...atau dalam bahasa banjawa aku..sMokIng..n aper2 jer lah istilah yg membawa erti dengan perkara atau sama maksud dengan perbuatan yg berkaitan dengan gambar hiasan disebelah ni...
kAdang2 aku heran+bingung+sentul sket2+pErkara yg membawa maksud yg sama lah....kenapa aku camni...??? yer lah..bila korang tanyer kepada perokok2 tegar diluar sana, hampir 99.99% mengerti dan memahami akibat+kesan dari merokok...1% lagi bukan tak paham tapi bengong sket sebab terlebih nikotin dalam saluran pernafasan...TAPI still diorang akan tetap dengan keputusan utk meneruskan tabiat yg tak berapa nak elok nih lah kan.....

eRmmm...bukan pasal rokok atau kesan2 merokok ni yg aku nak sampaikan...cuma aku nak sedarkan tentang PEROKOK2 WANITA diluar sana...aku pun malas nk huraikan tentang segala macam kerosakan yg disebabkan oleh tabiat merokok nih..buat per aku nak hingatkan bende yg mereka2 nih sedia tahu kan...so apa yg aku harapkan agar adalah insan2+gadis2+wanita2 yg aku sayangi kat luar sana agar diorang sedar n dapat mengubah 360 darjah supaya dapat membuang tabiat bengong nih...

kEnapa aku concern sangat??? entahlah kalau ikutkan setakat ni aku tak der pun kawan2 atau kenalan2 perempuan rapat ngan aku yg merokok..tapi sebab menjadi wakil kepada suara2 lelaki2 kat luar sana..sebab per???? sebab KAMI SAYANG ANDA2 PARA WANITA kat luar sana...kenapa kami sayang???? ...(bende alah ni kau tanyer aku balik??? kau jawab la sendiri...)

bende ni bukan baru aku dengar tp dah banyak kali dah..cuma bende ni menguatkan lagi usaha aku utk tulis kat wall nih bila kali terakhir kawan lelaki aku meluahkan perkara ni so...as a men which is love a woman so badly and hope this article can make a different to them so aku laksanakan gak ler,...
the conversation start once we saw one girl (call girl la kan...kang panggil lady korang kutuk kater tua plak..panggil woman cam tak berapa sopan plak...)..smoking....

kawan aku : kau tau man..haritu masa aku layan bola kat area nilai..ada sorang awek nih..pergh..gua cakap lu, 9 out of ten ler aku bagi dari segi visual luarannya..baik dari atas sampai ler kebawah...

aku : humang ai...gi layan bola tak ajak aku..layan mata sorang2..ceh...kecik ulu hati aku der...

kawan aku : gilo agak eh ekau nih..sah2 aku kat nilai ko kek meru...

aku : sekurang2nya...ajak2 ayam dah ler...tak pun rakam gambar birugigi kat aku...hehe

kawan aku : macam musibat jugak ayat kau nih...tapi bai..bila dier start merokok jek..terus jatuh 1/10 rating aku bagi kat dier...gagal bai...

hehe..tu kawan aku yg dier sendiri merokok tuh...kalau aku yg tak merokok ni memang sah2 aku bagi -13/10 kat minah tuh...










korang tengok ler gambar hiasan kat atas nih...kan ke cute+menarik+tertarik+thebomb+menggiurkan+sweetsour+3rasa la bila tengok keindahan ciptaan Allah..tapi bila start jek ada rokok di bibir masing2 tak ke buruk bebenor tu rupanya...
serius..takder yg sexy n menariknya bila perempuan hisap rokok..tolong la jangan gunakan mitos2 bangang utk dijadikan alasan utk korang menghisap rokok...

kalau korang kater nak kurus la kan..sebab tu korang hisap rokok..takder nyer kurus la wei...kalau tahap pemakanan korang makan ikut sedap rasa jek...
kalau nak kater sexy bila merokok...mana mungkin wei...effect dari merokok pada fizikal pastinya akan buat bibir korang gelap n gigi jadi kuning n berkarat...tu korang panggil seksi??? tak sior teman nak menciumnya wei...

malas nak bebel panjang2..buang la tabiat buruk nih..biar la perkara2 buruk ni hanya lelaki jerk yg buat...sebab lelaki suka buat bende2 yg buruk nih..sebab ada permintaan dari sesetengah daripada korang gak yg mengatakan lelaki hisap rokok nampak macho n menampilkan gaya kelelakian la gamaknya kan...so pada aku biar lah lelaki jek yg buat...yg perempuan+gadis+takgadislagi+wanita+separuh2 wanita pada aku tak payah la buat bende buruk nih..tak cantik....
kalau korang nak buat gak..aku boleh simpulkan gambar yg kat sebelah ni cam korang...so lantak korang la kalau gembira....











nota hidung kembang:arwah mak aku pernah menangis call aku bila ada orang kg cakap nampak aku ponteng skola n hisap rokok...pergh...rabak+koyak hati aku wei....

No comments: