ads

Monday, January 17, 2011

tAk sEdaR dEk uNtuNg...

eRmmm…aku tinggalkan dulu lah kesah percutian aku n kuarge kecil one gasmaster ke bali tempohari…ada bende lain yg membuatkan aku menyumpah seranah n mencarut2 dalam hati bila isteri aku menceritakan tentang perihal perangai anak yg TAK SEDAR DEK UNTUNG nih….

Aku memang pantang bila dengar perilaku anak2 yg tak sedar dek untung nih..aku tahu bukan hak aku utk mengulas tentang perihal orang lain…aper ke hal yg aku sibuk2 sangat ngan hubungan anak dan bapak orang lain..BETUL…aku setuju tentang perkara tidak ada alas an kukuh utk aku campur tangan urusan kuarge orang lain…tapi kena ingat..SEKEJI2 MANUSIA ADALAH MEREKA YG MERASA MENEGUR KESILAPAN/KESALAHAN ORANG LAIN HANYA DALAM HATI SAHAJA….yup aku mengaku kekhilafan aku nih…

Tapi….

‘korang’ yg terlibat nih tak rasa MALU..tak rasa KEJI ker dengan perilaku ‘korang’ nih???? Aku tak pernah lagi jumpa dengan orang yg sanggup BERASA MALU DENGAN AYAH/DADDY/BAPAK/PAPA/ABAH 'korang' sendiri…memang kalau perkataan tu yg keluar dari mulut adik atau kuarge aku dah lama aku pecahkan mulut yg cabul tuh…(*&^&%^%&$&%^#&*$*$*^$*%^$#&%^#*##^%^%(^%^%^*&%*&^%*&^$*%*%*&^^&(*^%*%&^$&^%#*%*&%^BJHBVKHJHGW+KHGDYBXB WFGXWUUGXBWGBWGXIWIGBUD)…serius gua memang panas hati….

‘korang’ tak sedar dek untuk ke hah???????…kalau BAPAK korang takder..maner nyer nak ada ‘korang’..kalau tak hasil titik peluh dia bekerja  (kerja yg ‘korang’ rasa sangat humiliate), mana nyer korang dapat suap nasi kemulut ‘korang’ tuh…salah ker bapak ‘korang’ kerja buruh jek..aku rasa tak salah..asalkan dia tak mencuri/merompak atau dapat dari hasil yg haram…aku ramai gak kawan2 yg Berjaya dalam hidup..tapi tak pernah aku dengar lagi diorang rasa malu dengan AYAH diorang sendiri…even aku pun tak malu mengaku bapa aku membesarkan aku dengan hasil duit jadi security guard jek..bapak aku pun pernah kerja di kapal korek…aku pernah kena keji dan kena kutuk dengan rakan sekolah hanya sebab BAPAK aku tak mampu nak belikan aku baju baru..(pergh..pehal plak bleh masuk citer pasal aku n bapak aku nih…)…

eNtah lah…aku rasa betul la..kehidupan dunia dah hampir ke penghujungnya…pada aku bila seorang anak sudah berani menderhaka kepada orang tuanya sendiri..pada aku ‘korang’ adalah manusia paling keji dimata aku…AKU TAKKAN HORMAT DENGAN ORANG YG MACAM NIH…

pada aku..tidak kira lah bagaimana rupa n keadaan ayah kita..tidak ada sebab utk kita mengeluarkan kenyataan atau kata2 yg menyinggungnya..pada aku gak..bila setitis airmatanya gugur menerjah pipi akibat dari kekecewaan dengan tingkahlaku anak yg dibesarkan..maka tiada hak baginya mendapat penghormatan dari aku..pada aku…pandangan mata aku pada ‘korang’ adalah sekeji2nya…aku rasa ‘korang’ patut MAM… (argh…lantak la orang lain nak marah aku ker hapa…)

so..malas nak panjang2kan citer…lantak ‘korang’ la nak jadi per lepas nih..aku Cuma doakan korang akan berubah lah ek…masikh tak terlambat lagi sebenarnya..jadi fikir2kan lah ek…




nota hidung kembang aku: *^&*%sdcjIGD n(*^%%$@&E^ghscb jscjdscsc....pergi m*****....

2 comments:

Ninie Kartini said...

aku memahami.. join panass gak dgn lu bro.. tp..marilah kita istighfar byk.. kontroll.. (^_^)

p/s:apa habaq long?

PutRaMetaL said...

sajer lepaskan perasaan pada anak2 yg ada mak bapak tapi tak menghargai langsung...


p/s: bertambah baik selaras dengan pertambahan saiz n bentuk badan...