ads

Sunday, August 09, 2009

bakTiku paDa rUmah...tOmmY n diRiku....

7..8..6..
Assalammualaikum...

hrmm...semalam punya ler sengal sampai tak tau nak buat per...setelah ku pikirkan dan hasilnya padat sungguh jadual aku harini...(padat ker...bangun jek dah kul 10...pastu bleh tertido balik....hakhakhak...padat gak ler tu...)

man bangun.....(jeritan batinku kepada fizikalku...) setelah jam menunjukkan angka 11.30pg....(ok ler tu masih pagi kan...) dengan gaya lemah gemalai n bermalas-malasan...terus masukkan baju kotor (stock seminggu ni...) n basuh....sementara tunggu basuhan tue...sempat gak ler menonton tv sekejap sebelum terasa kemasaman badan dah berada pada tahap kritikal n...(kau sepatutnya dah kena mandi bro...jeritan batinku lagi....)

20minit kemudian....

hrm...kan dah wangi..,(skali lagi jeritan batinku...)..layan berita sukan jap sambil alih2 siaran tengok aksi ulangan friendly real madrid vs toronto..(tengok ronaldo struggle untuk sesuaikan diri...kaka nyer aksi lagi terbaik....)..then panaskan engine keta n gi makan kat warisan memandangkan ianya arah sehala untuk aku membayar hutang kad kreadit citibank aku selepas itu....

then balik rumah menyengalkan diri sambillayan hindustan sebelum sekali lagi tertidur....zzzz..zzzzz..zzz untuk beberapa ketika...terjaga pun sebab terima sms najib suro aku handle budak2 game bola tampar kat meru 3, dier ada hal datang lambat...(adoyai...baru ingat nak lambatkan diri....jeritan batinku mencelah sekali lagi...)

Sebelum sampai meru 3, sempat singgah beli burger..(mana nak kurus...sebelum game dah melantak....tapi habit ni bukan baru..dulu masa aku aktif main takraw, kalau aku tak kena burger sebijik n benjo sebijik aku tak leh nak perform....(pelik tak...) tapi memang kenyataan...member2 semua akan ingatkan aku suro melantak dulu sebelum main...baruler boleh meletup2 time melibas...hehehehe)...confirm kau takkan kurus camni man....(aku hentak gak jeritan batinku ini....)




aku ingat aku dah lambat dah...tapi setelah sampai..muka2 ni jer yg ade,,,,adoyai....













nak tau aper yg berlaku masa ni...layari...gb4b@meru







melepaskan lelah lepas bersukan....(tu melantak lagi ler tue....jeritan batinku cuba menyindir...)...hakikatnya memang aku makan pun...hahahaha










Balik jer...mandi2 n lakukan beberapa perkara wajib.,.... terus kluarkan basuhan tengah hari tadi n jemur....(pergh...dah macam orang gaji ler plak....ni ler nasib tinggal bujang....)

Then...aku terpandang makhluk yg dah tak mandi untuk tempoh 3 minggu..tu pun kalau tak silap aku ler...ini aku perkenalkan........


hi...nama sy TOMMY....(tanyer sendiri kt tuan sy naper bagi nama tue...sy bukan suka pun...

Tommy ni jenis syrian..aku dah bela dier hampir setahun...dulu ada gak adik2 dier jenis roborovski tapi tak kekal lama...3 3 ekor mati...tak tau naper..last2 jaga dier sekor dah ler....








tommy: keadaan persekitaran rumah sy yg sengaja sy sepahkan untuk menarik perhatian tuan sy ni hah....aper tunggu lagi...bersihkan ler woi.....jeling2 plak....











tommy: ni ler kualat kutuk tuan sendiri...sampai la ni tak leh nak turun2 dari tadi...adoyai...help..help...help...










untuk tatapan mimi zarina zaabah jika anda rindu pada Mr Tommy...(aksi2 liarnya setelah aku tolong dier turun ker bawah.....)




tuan: hahahaahahah padan muka kau...saper suro liar sangat sampai aku kena kejar kau 2 kali...rasain goyangnya duk dalam tu....

batinku: kau tak kesian ker kat dier..dah ler dier tu besar letak plak dalam bekas kecik tue...nak bergerak pun susah...

tuan: argh.,,,lantak ler..bukan kau yg kena kejar kalau dier lari lagi...aku gak...






aksi rakus setelah mendapat persekitaran yg bersih n wangi......













tommy: aper tengok2...orang nak buang air pun nak tengok...pehal....














agak2..braper lama keadaan ni akan bersih seperti ini??????









hrm....adoyai...ader selonggok kain yg memerlukan belaian kasih sayang aku...

arg....biarkan ler, esok lusa pun bleh lipat..(jeritan batinku menjerit dari dalam...)....

?????

Wassalam....

2 comments:

cempeDak_wanGi said...

bro..
Jeritan batinku berkata kata..
"gua sgt simpati ngan kehidupan lu skrang ni. tapi lu tetap steady bro. aku tau lu dh ade pengalaman mcm ni b4 this. xpe bro, kwn2 kat meru ni sentiase ade utk menemani".
sentimental plak batinku ini berkata kata.

PutRaMetaL said...

hahaha...thank u la bro sebab jeritan batinmu itu memahami permasalahan batinku ini...tu ler yg taknak jadi sental tue, memacam benda giler akan kuar...hehehehe..(sambil sengih sorang2 jeritan batinku meluahkan rasa..hukhukhuk...)