ads

Tuesday, August 04, 2009

Celcom Broadband are not recommended......(i'm sorry...)

Assalammualaikum....

it feels like...argghhhhhhhhhhh and want to break something........why am i feels this way?????all about the Celcom broadband...seriously I'm not recommended to you guys...I'm sorry to say this...

1st...why i need to use this broadband as my Internet communication rather than using streamyx or something else...disebabkan aku ni selalu outstation dan memerlukan aku menggunakan internet untuk berkomunikasi dengan principle, so for me it's more comfortable using this broadband....

aku telah guna 2 jenis broadband, first skali aku guna Maxis broadband...maxis plak masalahnya coverage kat umah aku teruk...tengah mood 'dier' baik ok lah laju seperti yg aku harapkan..tapi biler sampai waktu giler dier, nak bukak email office aku yg paling kecik tu pun makan tahun....
lain2 takder masalah.....

tapi biler isteri aku sambung belajar kat Jitra Kedah dan amat memerlukan sambungan internet disebabkan dia ditempatkan di luar kawasan kampus...Then aku beli Celcom Broadband untuk kegunaan dier...so setelah menggunakannya aku dapati ada beberapa masalah utama kat Celcom Broadband yg menurut sales person masa aku beli ni beri jaminan kat aku Celcom Broadband is better than Maxis...

Masalah (1)..Celcom broadband tak leh guna untuk waktu yg lama...paling lama aku pakai 2 jam then lepas tu dier start 'bengong' dan melembabkan segala pergerakan computer aku....(masalah ni aku tak hadapi dengan Maxis broadband.....)
(2)..selalu ada masalah untuk sign in kat YM, yg mana bende jadi penting pada aku n isteri untuk berkomunikasi......setiap kali nak log in..'The password you entered is incorrect'...
(3)..Bila dah boleh log in ker YM, webcam memang tak leh guna...memanjang server busy....

in adalah masalah2 utama yg aku hadapi..aku tak pasti la kalau kawan2 lain guna takder masalah...tapi masalah ni bukan aku hadapi sorang tapi kawan2 wife aku yg guna celcom broadband kebanyakannya mengalami masalah yg sama...

Bukan nyer tujuan aku highlight kan benda ni sebab aku ada kepentingan kat mana2 syarikat telekomunikasi..tapi as pengguna aku rasa aku ada hak untuk suarakan sesuatu..dengan harapan pihak yg berkaitan take note benda ni ambil la tindakan yg sewajarnya....tapi pada yg guna internet untuk kat rumah saja, baik korang daftar streamyx jer lah....pada yg guna internet cam aku bersepah sana sini..buat masa ni aku suggest kan Maxis ler...

apa pun..Tepuk Dada Tanya Selera...

wassalam....

(yg bengang lg tensen...)

No comments: