ads

Thursday, July 08, 2010

aPa yG pErLu aDa daLam pErhUbuNgan....

erm....aku pernah dipersoalkan sekali lagi tentang apa sebenarnya yg perlu ada dalam satu2 perhubungan itu????

biasanya aku akan tanyer balik, apa sebenarnya yg kau mahu dari sesuatu perhubungan itu????

tapi secara jujurnya, agak sukar utk meletakkan sesuatu asas dalam perhubungan tu...masa mula2 aku hendak memulakan sesuatu perhubungan yg serius dengan seseorang wanita itu, aku letakkan 3 perkara asas sebagai panduan dalam perhubungan kami...

yg pErtama....
jUjur....
napa benda ni penting???pada aku lah kalau dalam sesuatu perhubungan itu tiada kejujuran rasanya baik tak payah ada perhubungan pun...secara logik akalnya, kita mahu pasangan kita jujur dengan kita, begitu jugalah dia hendakkan kejujuran kita dalam setiap perhubungan...






yG kEdua....
aManah....
napa aku letak bende ni as 2nd important thing???sebab jika ada kejujuran dalam perhubungan tu pun tapi tiada amanah dalam menjalankan sesuatu perhubungan tu, rasanya seperti makan roti canai tanpa kuah kari/dal...dull jer kan rasanya..hehe (macam harram contoh yg aku bagi ni...)...

pada aku kita kena amanah la dengan cinta kita, itu sebab dalam hubungan aku dan isteri tiada istilah, hp mu hp mu dan hp ku hp ku, apa yg kita nak selindungkan jika kita amanah n jujur dengan perhubungan kita kan...

yG kEtiga...
bErterus-tErang...
ini adalah jawapan akhir bagi melengkapkan yg 2 diatas...bEnar..ada perkara yg kita perlu rahsiakan atas nama kebaikan, tapi pastikan perkara itu hanya kita sahaja yg tahu, jika ada terdapat kawan2 kita yg tahu especially yg berlainan jantina ngan kita, ada baiknya kita bErterus-tErang...

bende ni pun sebenarnya ada banyak kebaikan sebab, banyak perkara yg melibatkan perpisahan sesuatu perhubungan itu atas sebab kesukaran utk memahami perasaan masing2...

aku akui, menerima sesuatu kebenaran itu sememangnya pahit, tapi kita tengok pasa sudut yg lain plak, pasti ada satu kemanisan jika kita dapat menerima kelemahan diri utk kebaikan kita bersama...

entahlah..aku bukan nyer mahir sangat dalam bende2 macam nih..tapi dah orang tanyer..so aku jawab jer lah...samaada korang paham atau tak ngan apa aku tulis kat atas ni,..aku tak pasti lah..pepandai ler..hehehe

adios....


No comments: