ads

Sunday, February 20, 2011

nAk tRy reVieW mAkanAn LeR pLak....

eRmmmm...macam dah lama sangat jek aku nyer blog ni tak ber'update'...giler pemalas (dah ler giler..pemalas plak tuh..) pemilik blog nih....aku pun tak perasan pernah ke aku review atau posting kat blog nih berkaitan dengan restoran ataupun apa kejadah pun yg aku makan...ada kut...tapi rasanya pasal muzik lagi banyak kut...tau tak termasuk pasal luahan rasa bangang dalam diri..confirm lagi banyak...

oK...petang tadi...bila tengah kesengalan memalaskan diri kat umah n terfikir pasal nak dinner per utk malam..memula terdetik pasal nak try makanan ala arab di area shah alam..then bile sang isteri yg rajin meninjau blog orang berbanding blog suami sendiri mencadangkan supaya try makan kat restoran Thai Asam Fish di Seksyen 7 Shah Alam..n bila baca luahan rasa kat blog yg pernah merabakkan duit kat sini memberi komen positif, why not kan...kita try laaa....

So...teruskan membaca......
tiba ditempat yg dituju sekitar jam 6.45 ptg...memang saja datang awal sebab nak praktikkan dinner awal...(kunun2 la....padahal memang dah lapor tahap gaban....)
ruang dalam kecil n simple jek...takder dekorasi yg gempak pun..tapi selesa la utk menikmati makanan....

menu pilihan setelah tak berapa nak paham bila baca dalam lambakan menu2 yg ada...hehehe...

 ok..review menu pertama....
Steamed Seabass with Thai Asam Sauce...
kualiti kuah : 6.5/10 (kalau tak dapat 8, cuma kurang banyak jek...kalau banyak sket..aku kasi lg 0.5)
kesedapan ikan : 7/10
keseluruhan rasa : 7/10
ingin rekomen pada kawan? : bolehlaa..tapi kalau boleh try yg lain la jugak...
DAMAGE : RM39.00 (bergantung pada saiz ikan ler...)

Butter Prawn

kualiti rasa : 9/10 (setakat ni paling sedap la yg pernah aku rasa...)
kualiti udang : 7/10 (agak kurang fresh..kalau fresh lagi terbaek...)
ingin rekomen pada kawan? : absolutely...
DAMAGE : RM20 
(utk saiz small tuh...tapi cukup utk makan 3 orang..tapi kalau ada yg tenggolok tahap saiz kontena..sorry ler..sornag pun belum tentu cukup....)

menu pilihan wife aku....Sizzling Bean Curd...(berasap2 ler masa hidang tuh....)

kualiti makanan : 7/10 (wife aku cakap yg kat bagan seafood tuh lagi sedap la...)
kualiti tofu : 8/10 (erm..sedap n fresh...)
ingin rekomen pada kawan? : entah...tanye wife aku...aku tak minat sangat pun bende nih...
DAMAGE : RM8.00

Dari sudut pandangan rasa tekak aku plak..ok la restoran nih..sedap2 gak la makanannya...boleh dicuba la...dari segi damage poket plak..ok ler utk yg suka cuba try2 makanan..rasanya berbaloi dengan apa yg kita bayar...tapi kalau anda2 jenis kedekut...jenis budget2 makan...jenis yg suka makan free jek..maka tempat nih agak tak sesuai utk anda2...

so keseluruhan nya..aku boleh cakap..InsyaAllah aku akan datang sini lagi..maybe utk try makanan yg lain plak...

Damage keseluruhan termasuk air and nasi sekitar RM77.00...so tepuk dada tanya la selera n poket anda sendiri....



nota hidung kembang aku : erRrkKKkkkk...kenyang siUUtttttttt......

1 comment:

Unknown said...

salam mintak kbnrn amik gmbr kdi tu ye :)