ads

Thursday, February 03, 2011

t0LonG Laa hOrmAti mAsa kAwaN2.....adoYaiiiii....

eRmmm...cukup kut citer aku kat bali...ader lagi tapi wife aku pun dah start bising....(bukan per dier jeles sebab takder gambar dier pun kat sana,...nanti la yang ek...)..aku pun dah rasa sedikit malas nak upload gambar2 yg ada kat external aku...biarlah...lain kali kalau aku tetiba atau secara tak sengaja jadi rajin aku upload balik...so skang aku tengah malas..bende yg aku rajin skang nak luahkan rasa bengang+bangang dengan sikap kawan2 sekeliling ygggggg.....

tak menghormati ORANG dengan menghormati MASA....

aku dah berhadapan lama dengan bende nih...salah satu sebab kenapa aku jadi tak berdisiplin adalah disebebkan bende ni gak...aku bukan nak salahkan kawan2 atau sesapa gak la...kalau kesilapan aku menyebabkan pembaziran masa kawan2 AKU MINTA MAAF BANYAK2...tapi...

yg selalu aku hadapi adalah..menahan sabar akibat dari kerenah kawan2 yg tak reti nak hormati masa kawan2 yg lain...pada aku..takder salahnya utk lewat barang 5-10 minit..aku pun tak kesah utk menunggu...tapi yg menjadi RALAT..DAH LAH AKU KENA TUNGGU LEBIH DARI SETENGAH JAM (ni biasa jer nih..ada gak kena lebih dari nih...)...tapi aku sendiri kena call tuan nyer badan tanyer BAI LU KAT MANA WEI?...jawapan standard yg memang dah disediakan di buku teks alam dan manusia tahun 1993..ON THE WAY...atau kalau terima SMS....OTW... jer memanjang....

kadang2 yg tak reasonable alasan OTW kat atas tuh..jarak antara lokasi pertemuan kita orang (skang kena belajar tulis n cakap menggunakan ayat penuh...) dengan rumah penemu tak sampai pun 20km...yg pada aku..kalau bawak keta 20km/j baru ler sejam sampai..tapi kalau bawak 20km/j baik jalan kaki jek...hadoyai....

ermm...lahiriah aku memang bukan seorang yg panas baran...n walaupun aku marah dengan sikap2 camni..tapi aku rasa tak pernah lagi aku blah tinggalkan appointment tu camtu jek...aku still tunggu...sebab dah BERJANJI kan...cuma selalu yg buat aku rasa bertambah BENGANG+BANGANG..bila..dah la tak reti nak call bagitau yg dier lambat..kita gak kena call...pastu bila call dengan selamba cakap AKU TAK LEH DATANG LA BRO...ada hal...wallaweiiii.......ini bende yg membuatkan aku mendapat dosa2 kering+basah bila mencarut n mengutuk kawan dalam hati...memang panas....kalau dah tau tak leh datang..apa la salahnya call n bagitau jek..at least tak menyusahkan aku n kawan2 yg lain utk tunggu..kalau malu la nak sms..atau mulut bengkak ker hapa...SMS dah ler wei...bukan mahal pun sms kawan2..paling mahal pun 20sen...takkan la korang bleh beli baju..sluar...kasut...atau pakai hp n keta mahal2..takkan la 20sen pun nak berkira kan...entahlah...

pada aku..nilai sms 20sen yg dihantar utk menyatakan kegagalan utk menghadirkan diri tu adalah lagi berharga pada pandangan mata aku lah...

penat la aku nak bebel pasal bende nih...PADA MEREKA YG TERASA HATI..AKU MINTA MAAF..aku tak tujukan pada personal sahaja..tapi pada semua...kalau lu orang rasa,...masa menunggu kawan2 tu tak penting...ikut suka korang la...aku tak der hak utk mencampuri urusan hidup korang..cuma bila ianya berkaitan dengan hidup aku...aku rasa baik aku kawan dengan keldai lagi bagus kut...hehehehe....





nota hidung kembang aku: masa utk makan plak skang...huhu...

No comments: