ads

Monday, November 23, 2009

~keTakUtan mEreKa...~

Hari sabtu lepas baru aku ngan isteri aku berkesempatan nak layan citer ni..sebab kecewa minggu lepas paggung penuh, kalau ader pun seat tak berapa menarik..(aku pun tak sedar sejak biler aku start cerewet time tengok wayang ni...selalunyer aku bedal jek nak layan kat mana,.. movie per..seat celah mana pun..hehehe...)

habis jer citer ni..aku rasa aku dah bagi harapan terlalu tinggi la kat film ni,..pada aku jalan cerita dier terlalu biasa dan effect dier pada aku diorang boleh buat dengan lebih mantap lagi sebab teknologi diorang sangat tinggi...average aku bagi 3.5bintang untuk film ni..apa pun kalau saper yg nak enjoy bleh ler layan..tak rugi pun bayar rm11 untuk layan citer ni..

ok..tinggalkan pada cerita 2012 kat atas..otw balik dari layan movie ni aku terfikir...pembikin film barat ni sebenarnya sangat takut dengan Islam...kerana itu diorang sibuk mencanangkan satu dunia yg islam ni terrorist dan macam2 lagi bentuk penindasan ler...tapi dengan teknologi tinggi diorang pun still tak leh lawan kuasa Allah SWT...

satu yg aku perasan dalam film2 luar ni...biar ler macam mana bentuk bencana alam yg datang..dari gempa bumi ker tsunami dan 2012 yg dikatakan End Of World...semua bentuk bangunan dan kehidupan kat muka bumi ni diorang hancurkan dan runtuhkan..CUMA SATU JER YG DIORANG TAK MAMPU NAK RUNTUHKAN....KAABAH... aku cuba cari film2 luar yg menunjukkan kaabah diruntuhkan..tapi tak jumpa...ambil contoh dalam film 2012,,semua bangunan agama diorang runtuhkan..dari agama Kristian (rome) dan Buddha (tibet) diorang musnahkan..Inilah kekuasan Yg Maha Esa..

Ya Allah Ya Tuhanku...murahkan rezeki dan sihatkan tubuh badan ku untuk menjadi tetamu Mu Ya Allah...Amiiin..

3 comments:

Unknown said...

tak tengok lagi 2012 ni

PutRaMetaL said...

hahaha..kalau sekadar nak buang masa n nak tengok kecanggihan effect filem ni..pergi ler layan
tapi pada yg mementingkan kepuasan rasanya filem ni gagal untuk bagi kepuasan

Niniekartini said...

aku agak skeptikal sket nak tgk muvi ni sbb aku tak suka mengandaikan apa dan bagaimana sesuatu kejadian itu akan berlaku..yg aku tau janji allah itu benar dan hari itu pasti akan sampai..so tak berminat nak tgk..sekian terima kasih..heheh