ads

Monday, November 30, 2009

~iBadAh kOrbAnkU~

erm..ada yg dah start bising kat aku sebab seminggu dua ni senyap jek. kawan2 pun tak nak calling2..hehehe..sorry ler bro2 sekalian, bukan sengaja, banyak bende aku kena setelkan 2 minggu ni..start minggu lepas, aku kat kedah, then tersesat sampai arau perlis sebelum patah balik ker penang n meru.. then awal minggu lepas aku sibuk ngan keje aku sebelum tiba AidilAdha...

sampai lupa aku nak ucapkan Selamat meyambut hari raya aidiladha, kepada jemaah2 haji di MEkah, aku doakan kesihatan dan kesenangan dalam menyempurnakan rukun islam kelima, semoga mendapat haji yg mabrur...

AidilAdha kali ni agak special bagi aku..tahun ni aku berpeluang melakukan ibadah korban bersama keluarga mertua aku..seeokor lembu dibahagi kepada 7 bahagian dan nama aku terselit dalam 7 bahagian tue..agak mengharukan dan kini baru aku paham erti pengorbanan tue..InsyaAllah, jika rezeki aku murah lagi tahun depan dan panjang umur, aku akan lakukan ibadah ni untuk keluarga aku plak..Amiiin..
persediaan awal..pak cik mimi sedang memujuk lembu yg akan dikorbankan..
setelah 15 minit bertungkus lumus merebahkan lembu..ganas juga lembu ni..
Allahhu Akbar..
Allahhu Akbar..
Allahhu akbar..
Allahhu Akbar..
Laailaha illallahhu wallahhu akbar..
Alhamdulillah..apa lagi..kita kasi lapah ler...
proses pengasingan untuk diedarkan kepada yg berkenaan..
ini bukan lakonan..ini semua betul2 buat kerja...
apa lagi ler otai2 ni kerjakan...
kesian aku tengok budak2 ni...nak kokak rusuk lembu pun tak tau..iskiskisk...

Alhamdulillah semua nya berjalan lancar..setelah penat seharian mengerjakan lembu korban..malam nyer plak aku ngan family belah bapak mertua aku bergegas ker PD sebab ada family day..penat3...untuk tu lain kali ler aku citer...

adios..

No comments: