ads

Saturday, November 07, 2009

~kUsuT fiKirAnkU~

dari hari rabu aku cuba untuk masuk kat sini dan nukilkan sesuatu kat sini..tapi cerita yg aku nak masukkan separuh jalan jer blank...baru nak pikir pasal tajuk jer dah blank...tapi hari ni aku nekad nak nukilkan sesuatu..

sepanjang minggu ni agak tenang ler bagi aku sampai ler pada hari Jumaat(semalam..) pepagi buta dah gerak gi amik aku nyer office mate sebab ader site visit kat Klang..tapi biasalah, mana ada pekerja cam kitorang ni yg terus jer ker site, confirm singgah dulu kat mana2 kedai mamak isi perut dulu...tengah sedap2 layan dapat call dari Boss aku..diulang boss.,..hadoyai...dalam hati tak yah cakap ler, aper jer yg boss aku nak pepagi buta ni..jarnag sangat dier cari aku pepagi buta ni...sekalinya dier dapat call dari customer kat seremban yg bising pasal ader beberapa job pending yg aku tak setel lagi...

Hadoi...kengkadang aku tensen ler ngan customer camni, tau ler dorang rapat ngan boss, minta aper jer dapat..kalau nak bercuti just cakap jek tapi tolong ler rujuk kepada orang yg buat kerja..aku yg buat kerja n segala benda aku dah report ngan assistant dier pasal masalah2 yg ada yg buatkan aku nyer job pending..tapi kenapa mesti report ngan boss aku...confirm la boss aku tak tau aper masalah kat site sebab aku tak cerita semua masalah site kat dier..dah nama nyer dier boss n aku pekerja..so buat per aku nak semakkan kepala citer segala masalah mak nenek kat site kat dier..dari elok2 nak bagi aku bonus 3 4 bulan, disebabkan benda ni kalau dapat sebulan bonus pun aku dah gembira....

So atas laporan mengarut itu, aku dipaksa untuk cancelkan plan aku untuk site visit harini dan dia paksa aku pergi seremban n explain everything...so dengan kelajuan cahaya aku gerak seremban n terus buat appointment n explain everything..konklusinya, info tak sampai kat dier..tapi biasalahkan,.mana ada ketua yg nak salahkan assistant dier, so kesalahan still kat aku pasal tak report kat dier n tak report kat boss aku..(erm..terima jer lah sebab customer ni kira lubuk emas boss aku..aku ni macai jek...)

ok selesai satu perkara..tapi sepanjang minggu ni aku dibusykan dengan planning friendly bola sepak kat Kuala Selangor..aku nak cite panjang pun susah sebab melibatkan hati dan perasaan orang..so as a mature person i try to solve everything without hurt somebody feeling, quit hard but what to do...so semua perkara setel eventhough sampai ker saat aku menaip ni aku still menerima msg meminta n bertanyakan soklan2 yg pada aku LU BOLEH PIKIR SENDIRI LAAA...tapi malas nak panjangkan citer aku setelkan jer lah mana yg patut...so smeua setel tinggal pelaksanaan jer lah...

setel jer beberapa perkara diatas, aku dikejutkan ngan satu customer lagi yg aku setelkan kat sabah minggu lepas..memang ader beberapa perkara yg aku hutang ngan diorang..bukan nyer besar mana pun just extra instruction manual yg diorang minta aku tak siapkan lagi...tapi kenap amesti nak tanyer boss aku, confirm la dier tak tau gak..ni pun satu, yg berjanji aku, dan aku dah pun hantar email kat diorang explain kenapa aku lambat siapkan instruction manual yg diorang nak..tapi kenapa mesti call boss aku...dan2 boss aku panggil nak jumpa aku petang lepas office hour..tambah lagi ssatu beban, sebaik lepas explain kat dier baru ler dier paham n maybe dier marah n terkilan tapi still can accept ler...tambahan lagi dier sekolahkan aku pasal NORMALISING untuk DOE approval...ok ler satu ilmu baru untuk aku...

sebenarnyer tak der la kusut mana, cuma perasan tak best tu datang serentak pada masa yg sama...so semua dah setel..

adios,...

No comments: