ads

Tuesday, December 29, 2009

b0nuS....aPa aDa daLam fiKirAnkU?????

bonus!!!...sesuatu yg menggembirakan dan dinantikan oleh setiap pekerja kat dunia ni kan..saper yg taknak dapat duit.lagi2 dah berpenat lelah sepanjang tahun, masa ni lah kita nak tau appreciation dari company atas segala effort kita...

Tahun lepas, bos aku pernah kluarkan statement kalau company berjaya achieve target untuk tahun tu, dia akan bagi bonus 12bulan gaji..(sesuatu yg agak sukar untuk kami perolehi tapi tak mustahil...) dan dia ada minta kitorang untuk senaraikan satu bende yg kita nak buat dengan bonus12bulan gaji tue...pergh..gaya macam boleh dapat jek..masa tu aku just letak untuk renovate rumah aku...(ala2 inggeris katernyer, bila bos aku minta drawing untuk renovate tue, terkulat2 nak jawab...hehehe..sebenarnya aku tak tau pun aper aku nak beli masa tue...kawan2 ada yg nak jadikan downpayment keta ler, ader yg melancong n melencong skali...macam2 ler...(tapi akhirnya kitornag gagal gak nak dapat bonus banyak tue...

So...on the way balik dari kuantan tadi, aku terfikir..kalau ler tahun ni dapat bonus 12 bulan gaji(walaupun tahu memang takkan dapatnyer..tapi sebab nak isi masa lapang sepanjang perjalanan..so fikir +ve jer ler...hehehe..macam harram sungguh..)....apa yg aku fikirkan???hahaha

dah lama impian ni aku simpan..since aku sekolah rendah lagi bila time ada sesi ambil gambar kelas..so aku admire giler ngan kamera yg dipakai..stailo gilos babas..so aku dah set aku nak beli DSLR camera..ada beberapa option sebenarnyer...antara model Nikon D3000 atau D5000 atau Canon EOS 7D..
Setelah beberapa minggu aku membuat kajian keatas option diatas, aku still mempertimbangkan yg mana satu aku pilih...banyak pro n cons nyer pun..

D3000...pengganti kepada model D300..segala nyer terbaik untuk new beginner DSLR camera la..cuma kelemahan dier..takder rakaman video...(takkan nak angkat sony handycam plak..aduyai...)







D5000..jelmaan D90..kualiti up sket dari D3000 cuma untuk beginner cam aku tak sesuai, sebab model ni berada di Liga yg lain seperti yg kawan aku cakap ler...ada rakaman video cuma tak panjang jek..(satu masalah gak..takkan aku nak angkat sony handycam plak..---statement cam nak aku masukkan dalam list pembelian jek...)






Canon EOS 7D..different brand and model..kualitas terbaik dari segi pixelnyer...rakaman video better than D5000 kat atas..cuma yg tak bleh compete..rege dier....gilosss mahal...(tapi kalau pakai ni..rasa cam Ken Watanabe plak....hehehe)





hehehe..giloss babass aku nye impian..tapi aku akan cuba dapatkan gak..tak kira ler tahun ni atau tahun depan...korang doakan ler impian aku ni tercapai...hukhukhuk...

Dalam list aku juga..bukan camera jer keinginan aku..aku nak angkat skali Blackberry Storm 2..kenapa storm 2????

Storm2..upgrade dari storm1..banyak dah peningkatan kualitas menatang ni compare dengan 1st model...hampir menyamai Apple Iphone ler..cuma aku bleh kater..Iphone still terbaik untuk touchscreen handphone..(tu semua atas kajian aku ler..tak tau ler korang nyer kajian...tak caya bleh try...)..kenapa aku tak angkat jer iphone..(hehehe..segan nak cakap...dah isteri aku pakai iphone,,takkan aku pun nak pakai bende yg sama lak kan...)

ntah ler..kat atas ni cuma impian waktu ni jek..aku tak pasti ler esok lusa, maner tau bertukar ler plak...tapi aper pun aku akan cuba dapatkan...CUMA...










hukhukhuk...aku dah check gaji aku tadi...hukhuk..takder bonus ler....hukhukhuk....

No comments: