ads

Saturday, December 26, 2009

~kEmbAra kErja gUa - jUsCo cHaOs-jOhoR~

erm...dah 2 minggu service team office aku sibuk dengan kerja2 emergency ni..semua ni bermula bila Aeon Jusco Melaka meletup akibat dari kebocoran gas..penat memang penat..tapi nak buat camner, kuli cam aku, kena gak ler buat... kenapa office aku terlibat ngan semua ni..jangan salah sangka, projek kat melaka tu takder kena mengena langsung dengan team kitorang..

cuma..ada 3 jusco sahaja di Malaysia ni yg tidak menggunakan khidmat gas detection system company aku iaitu, Jusco Bkt tinggi, Jusco Bukit Indah dan yg terbaharu Jusco Melaka 2...selain tu kesemua jusco yg ada di Malaysia ini baik edisi sentral, selatan n utara kesemuanya mengguna system kitorang..kena yg tiga ni tak gunakan system kitorang..tu kena refer kepada main contractor untuk setiap bangunan..keputusan diorang samaada nak guna sub contractor yg mana..so malas nak citer panjang pasal semua tue...

so start dari hari kejadian di Melaka, hampir kesemua jusco diMalaysia ni minta team kitorang datang untuk buat inspection dan juga service serta calibration untuk setiap gas detection system yg ada..gilos babas...ini ler satu masalahnyer bila dah jadi sesuatu yg buruk baru nak buat tindakan yg sewajarnya..tapi nak buat camner kan..dah nama nyer pun business..mesti ler fikirkan keuntungan dulu baru pikir pasal hal2 lain...

tinggalkan masalah tu kat diorang, setakat harini, team kitorang dah berjaya cover kesemua jusco dimalaysia cuma tinggal belah utara jer yg tak sempat pergi lagi...bukan tu aku nak kongsikan tapi just nak bercerita pasal jadual kau minggu ni...hari rabu dan khamis lepas aku ditugaskan ke Johor untuk setelkan Jusco taman Universiti n permas jaya...target ingat 3 hari baru setel..tapi paksakan juga diri n technician aku untuk setelkan dalm tempoh 2 hari..hehehe malas nak buat kerja time cuti ler...biler nyer aku nak claim..bukan kitorang ader OT pun..just claim replacement leave..cuti yg ada tu pun tak habis pakai..takkan nak buat amal jariah jerk...parah beb...
sekadar merenung nasib diri...sebelum kuar berjuang...hukhuk...

Satu yg aku suka kerja luar selangor ni sebab suka cari tempat makan yg menarik...so tak terlepas di JB gak...malam 1st kitorang melantak baby crab..bleh tahan ler rasanyer macam makan kacang pun ader gak...camner aku bleh tahan pun aku tak pasti sebab ketam pun aku tak makan...

so malam kedua kitorang bantai melantak seafood kat area Stulang laut..sambil menikmati penorama laut..sambil tu ler mengabihkan apa yg patut kat atas meja...bleh tahan ler..so kalau korang gi Jb jangan lupa try ler kat area sini..banyak kedai2 yg ada..harga seperti biasa dan rasa pun terbaik gak..
hidangan aku malam tue..gambar ini diambil sebelum kitorang menyentuhnya...

gambar ni diambil setelah 30minit berlalu....
amacam..ada gaya cannibal tak kitorang...hahaha

No comments: