ads

Thursday, January 28, 2010

perSoaLan di Hati....

berat..berat...huuhhh..

bukan masalah berat badan aku tau...(walaupun sedar itu memang masalah utama fizikal aku..) tapi berat mata yg memandang..berat lagi bahu yg memikul...cam mana arwah mak aku buat dulu ek..dier boleh jaga kitorang 5 orang walaupun kederat dier terbatas dengan penyakit lelah dier..

tapi tu la kan..itu la kuasa seorang ibu yg dikurniakan Allah...aku??? walaupun nampak gagah pada luaran nyer..(gagah ler bai..badan besar..makan banyak..)..tapi still gagal lagi untuk jalankan kewajipan n harapan arwah mak aku dulu...arwah pernah pesan kat aku yg aku kena jaga adik2 aku..cuba untuk memenuhi setiap keperluan diorang...aku rasa aku dah lakukan yg terbaik untuk tue..setiap keperluan adik aku..aku dulukan..walaupun ada permintaan diorang yg mengarut n tak sesuai dengan keperluan harian..tapi aku cuba bagi apa yg aku mampu..

cuma...

kenapa remaja skang amat susah untuk mendengar nasihat dari orang yg lebih tua??? ...kenapa diorang suka untuk lakukan sesuatu perkara itu base dari pendapat rakan2 berbanding dari nasihat seorang abg atau kakak yg lebih mengenak dunia luar berbanding kawan2 hingusan diorang...???? entah la...memang benar..kehidupan didunia ini sudah berada dipenghujungnya...

cuma...

yg aku takut...perkara2 inilah yg akan dipersoalkan kepada aku nanti di alam Mahsyar...diorang adalah tanggungjawab aku...aku la yg kena fikirkan cara n kaedah yg terbaik untuk memberi kefahaman kepada diorang..

"Ya Allah Ya Tuhanku..berilah kekuatan jiwa dan fizikal ku..untuk memenuhi tuntutan tanggung jawab ku kepada darah daging ku..semoga dengan kekuatan ini..kami akan selamat diduniaMU dan diakhiratMu..amiin.."

1 comment:

Ninie Fairuz said...

biasalah tu..remaja..ko buat yang terbaik..beri nasihat apa yg patut..nak terima ke tak belakang kira..janji ko bgtau..tak sekarang,lambat laun diorang akan terfikir akan kebenaran dan kesahihannya.. one day diorang akan kata 'abang aku pnah ckap dulu'..then..tetttt...sendiri mau ingat la..

walauapapun jgn mudah berputus asa..