ads

Friday, June 25, 2010

kAdaNg2 gUa peLik nGan dUnia hiBuraN ni.....

mAlam tadi emosi aku agak terganggu sket, mungkin sebab badan dah terlalu penat ditambah lagi ngan kekalahan Italy yg sangat memalukan lagi la bertambah2 aku nyer hangit satu badan..then bukak internet ingat nak baca la berita2 akhbar arus perdana sebab tak berkesempatan langsung nak baca...selak punya selak, terpandang satu artikel yg aku sifatkan atau aku rasa sangat PELIK atau lebih tepat lagi JELIK ngan penulisan wartawan2 hiburan kat malaysia nih...

bErita nya bukan la gempar sangat tapi isi yg cuba disampaikan pada aku adalah sangat2 JELIK...

korang baca la dulu artikel kat bawah ni pada sesiapa yg tak berkesempatan utk baca semalam...

Hal prinsip Shahir Hal prinsip Shahir

MENYAMPAIKAN lagu duet Ketika Cinta Bertasbih, Shahir berdiri jauh daripada Siti sehingga terpaksa merakamkan semula lagu tersebut.

JUJURNYA, masa orang sibuk bergosip pasal seorang artis baru nama Shahir, Marilyn tertanya-tanya, siapa mamat ni? Mukanya pun Marilyn tak dapat bayangkan macam mana, jauh sekali lagunya. Tapi bila Marilyn kata Marilyn tak kenal siapa Shahir, geng gosip yang duduk di hadapan Marilyn minggu lalu kata Marilyn ni macam katak bawah tempurung. Mereka kata, Shahir ini tengah meletup sekarang lepas jadi juara Akademi Fantasia 8 (AF8) baru-baru ini.

Marilyn kata pada mereka, sorrylah Marilyn memang tak hafal budak-budak AF yang terlalu melambak. Jadi Marilyn memang tak dapat kenal Shahir ke siapa ke.

Cuma yang Marilyn tertarik nak jentik Shahir sikit sebab geng gosip Marilyn meluat dengan prinsip dan peraturan yang dibuat Shahir. Kata mereka, Shahir ni macam nak tiru prinsip Datuk Siti Nurhaliza dan Mawi yang ada peraturan bila bergambar. Shahir boleh bergambar dengan perempuan, tapi tak boleh mesra. Tak boleh juga bergambar rapat-rapat.

"Kami bukan nak suruh cium ke peluk ke dukung ke. Kami minta gambar mesra dari segi mimik muka saja atau letak tangan atas bahu. Tapi dia tak mahu. Kami hormatlah," kata seorang geng gosip Marilyn yang juga dapat pesanan berjuta kali tak benarkan gambar mesra Shahir dengan artis perempuan dirakamkan.

Dia pun tak nak pakai seluar pendek walaupun di bawah lulut. Ada yang melawak mungkin Shahir tak ada bulu kaki sebab tak nak pakai seluar pendek.

Paling Marilyn kelakar, teman Marilyn yang membuat liputanRakaman Aidilfitri Lebaran Diva Datuk Siti Nurhaliza yang menjemput Shahir sebagai penyanyi undangan memberitahu rakaman duet Siti dan Shahir terpaksa diulang kerana kedudukan Shahir dan Siti terlalu jauh.

"Sampai Siti terpaksa melawak, Datuk K tak ada di sinilah," kata teman Marilyn.

Tak cukup dengan itu, ada lagi geng gosip Marilyn kata, sewaktu ditanya tentang pendiriannya, Shahir lebih kurang berkata dia tak akan buat benda yang dia tak suka dan tak pernah buat.

Oh, macam tu ke Shahir. Marilyn tak kisahlah dengan prinsip Shahir. Tak ada masalah. Cuma Marilyn rasa, Shahir lupa agaknya, masa di dalam AF, dia kena juga bersentuhan dengan pelajar wanita sewaktu persembahan. Ada juga adegan mesra-mesra.

Satu lagi, Shahir kan tak pernah ambil gambar dengan media untuk promosi dulu. Jadi kenapa buat sekarang? Jadi sajalah artis, tak payah nak buat promosi sebab kerja ni pun Shahir tak pernah buat dulukan. Tak gitu Shahir?

Tapi Marilyn tak tahulah kalau prinsip Shahir ini juga 'dibantu' oleh pihak pengurusannya. Mungkin pihak pengurusan nak jaga agar Shahir kalis gosip, tapi mereka lupa, prinsip-prinsip seperti inilah yang akan membuat orang mengata artis anda.

Lagipun Marilyn percaya, pihak pengurusan sepatutnya sudah cukup masak dengan ragam dunia hiburan sebab ini bukan artis pertama yang dijaga. Sudah melambak. Marilyn harap pihak pengurusan atau Shahir tak melenting dengan teguran ini. Marilyn cuma tulis bagi pihak teman-teman media lain yang rasa sedikit meluat dengan prinsip dan pesanan-pesanan daripada 'penaja'.

Marilyn:Kalau semua tak boleh, jangan masuk AF, tapi masuk pencarian Imam Muda. Gerenti tak kena pakai seluar pendek atau ambil gambar dengan perempuan.






aKu kuarkan citer ni bukan sebab aku peminat Shahir atau peminat AF atau aper2 lagi ler...apa yg aku cuba nak sampaikan kat sini adalah KENAPA MESTI BENDE2 ALAH MACAM NI YG MEREKA2 (WARTAWAN HIBURAN) NAK KUARKAN DI AKHBAR2 DIORANG.....

"Cuma yang Marilyn tertarik nak jentik Shahir sikit sebab geng gosip Marilyn meluat dengan prinsip dan peraturan yang dibuat Shahir. Kata mereka, Shahir ni macam nak tiru prinsip Datuk Siti Nurhaliza dan Mawi yang ada peraturan bila bergambar. Shahir boleh bergambar dengan perempuan, tapi tak boleh mesra. Tak boleh juga bergambar rapat-rapat.

"Kami bukan nak suruh cium ke peluk ke dukung ke. Kami minta gambar mesra dari segi mimik muka saja atau letak tangan atas bahu. Tapi dia tak mahu. Kami hormatlah," kata seorang geng gosip Marilyn yang juga dapat pesanan berjuta kali tak benarkan gambar mesra Shahir dengan artis perempuan dirakamkan."

HaL bergambar sesama artir berlainan jantina..kan ke elok prinsip penyanyi lelaki nih nak buat..apa wartawan hiburan ni suka agaknya anak2 melayu kita yg sah2 ISLAM bergambar berpeluk2kan...memang tak dinafikan yg kebanyakan artis kita ni kalau kat akhbar amik gambar punyalah sopan tapi kat belakang berpeluk cium bagai...tapi itu urusan dia dengan ALLAH...kita berbalik pada artikel kat atas, kan bagus kalau kita menyokong tindakan artis ni yg ingin menjadi contoh kepada anak muda generasi skang yg semakin kurang sifat KEMALUAN dalam diri...setiap orang ada cara mereka utk berdakwah n menerapkan nilai2 murni dalam kehidupan sebab diorang ni public figure dah sah2 menjadi tumpuan dalam setiap gerak geri diorang...

"Dia pun tak nak pakai seluar pendek walaupun di bawah lulut. Ada yang melawak mungkin Shahir tak ada bulu kaki sebab tak nak pakai seluar pendek."

ni satu lagi ayat mangkak yg kluar dari penulisan diorang, samada sluar pendek tu bawah lutut atau atas lutut, bila duduk atau mencangkung dah sah2 akan nampak gak lutut tu kak oii....aduyai..jahilnya lah diorang nih..patut la bila ada artis yg bergambar dedah sana dedah sini pakat2 buat senyap jek...

aku rasa dah penat kut utk aku ulas bende macam nih, setiap orang ada prinsip dan cara hidup tersendiri. hanya sebab terjun ke dunia glamour sementara nih kau kena korban prinsip n nilai2 murni yg dah sah2 mak ayah terapkan, so kita kena hanyut jugaklah...patutlah sekarang AGAMA kita seperti ditunjal2 oleh agama lain sebab penganut agama ALLAH ni sendiri yg meletakkan kedudukan nya utk dikeji..

dah lah..gua dah rasa JELIK..buat kurang pahala aku jer harini sebab marah2 n mengeji orang2 yg camnih...

adios...







2 comments:

nnysa said...

totally agree with you!
agak sakit hati bila baca artikel tak logik nie...

Wan said...

setuju dgn awak

Dah takde cerita lagi nak di tulis tu yg sampai mengarut tu.
bab2 agama ni,terpulang pada kita sendiri untuk menilai.
Islam tu terletak di tempat yg tinggi.. dan bukannya untuk dimain2kan..