ads

Sunday, June 13, 2010

kEnanGankU....

bila aku melayan bola masa2 musim2 world cup nih, mulut confirm tak berenti kena sumbat dengan makanan ringan yg langsung tak menyihatkan malahan memudaratkan lagi adalah...tapi nak buat camner kan, makanan yg menyihatkan hanya datang dari air tangan mak jek...dah aku tinggal sorang so makan jer lah apa yg senang kan...

bercerita mengenai makanan...aku teringat zaman aku memiliki perut 6pack dulu berbanding skang nih perut yg 6 in 1 pack..hukhuk...seingat aku, zaman aku kat matrik adalah zaman yg paling kurus aku pernah ada dalam hidup, sori bukti tak dapat nak di letakkan sebab kamera dulu semua analog ler...mana ada istilah 3gig ker 4 gig ker 256mb ker hapa ker..yg ada kamera kenyit mata sebelah...

masa zaman tuh, aku ingat lagi belanja harian kat kolej utk sehari tak melebihi rm7..kalau lebih tu dah makan tahap dewa...skang nak dapat harga camtuh??? HARRAM...makan tengah hari jek dah 7hinggit...
masa tuh, sementara tunggu kawan nak gi kelas..aku bedal dulu twiggies ni sebijik, skang hanya jual 2 bijik jek, dulu dier jual satu paket 4 biji...
makan zambil ditemani ngan secawan milo 3 in 1...makan camni aku bleh kenyang sampai tengah hari...

pastu makan tengah hari seadanya n makan malam...tu jek rutin masa tuh..kalau nak makan lebih time hari sabtu atau ahad jer lah..so dari segi makan memang terjaga sangat la masa tuh, jika nak di bandingkan dengan
skang nih...hahaha...salah satu sebab masa tu masih aktif lagi, petang2 gi jogging 2 round KMPP tu hah..adalah dalam 3km...pastu pepagi sabtu atau ahad jogging atau ada game bola atau game takraw..memang menjalani hidup yg sangat sihat ler...(macam tak percaya jek aku buat semua tu dulu...)

sEgala2nya berubah bila aku masuk UPM...napa berubah sebab dapat rakan sebilik yg kurang gemar beraktiviti luar nih...pastu bila malam jek time lapor2 ada plak kawan2 yg rajin nak temankan aku makan...ni semua pengaruh luaran nih...(seperti biasa, berdalih itu lebih senang dari mengakui kelemahan diri...hukhuk...)..satu lagi kenapa aku tak aktif masa kat UPM sebab time nak main bola, padang hanya bersaiz utk 15 orang jek tapi yg datang bawak kasut dekat 50orang..nak main bola kebendanya..main kaki ader ler...

pastu nak main takraw???....segan wei...ada killer malaysia tuh..Azman nasaruddin tu college mate aku tuh...mana mampu nak main nagn diorang nih...so tengok jer lah...petang2 sama ada layan makan atau layan tidor jek...tapi yg nyata, kat UPM memang sumber makanan2 sedap tu sangat banyak..pagi, tengah hari, petang, malam semua nyer ada port masing2 la...tambah2 lagi harga murah ler plak,..tu yg tak bleh tahan tu..bedal jer ler..

pastu bila hujung minggu plak, time balik jumpa kawan2 kampung confirm melantak adalah agenda utama..bayangkan dah kul 11malam, aku dah siap sedia kat bilik nak tido tetiba dapat panggilan puaka dari kawan2 ajak lepak maplei...apa lagas...
ini lah menu utama aku..nasi lemak ayam double ngan telur atau kerang...korang bayangkan la..kalau tiap2 malam melantak menatang nih jam 12 malam keatas..n bila balik umah terus tido sampai tengah hari, bangun sbb mak panggil makan..rutin ni berlangsung sepanjang aku kat UPM..so hasilnya....

6 in 1 pack lah...

(sebaik masa nih dah ada awek...hahaha...kalau tak tau la ada yg nak ke tak...)

huishh...skang nih bila nak belajar utk mengurangkan sket nafsu makan pun dah agak payah..

so kepada mereka2 diluar sana...kawal2 la cara pemakanan anda agar tidak menyesal dikendian hari...

adios...

No comments: